carsforever
carsforever
Ami van:
 
Más Autók
 
A Legszebbek . . .
 
Autó Tesztek
 
Vilinek
 
INFÓ:

A szerkesztő: Peetyka peetyka@citromail.hu

Ajánlott Felbontás : 1024 x 768

 
Date
2024. Augusztus
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 
-=CHAT=-
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Music
 
Lada 2105

Lada 2105 használtteszt
Guruló kocka

A 2105-ös egy jól sikerül konstrukció - néhány Lada betegséget leszámítva. Viszonylag kényelmes, nagy utasterű, masszív családi autó.

A Lada 2105-ös egy viszonylag kényelmes, nagy utasterű, masszív családi autó. Csak a szokásos Lada "betegségekkel" rendelkezik, melyek egy kis odafigyeléssel megelőzhetők, elháríthatók. Ár-érték aránya jónak mondható.

A Lada gyár 1970-ben kezdte el ontani magából a 2101-es - akkor még - Zsigulikat, amelyek a Fiat 124-es licenc szerint készültek. Az "ezerkettes Zsiga" egyik leszármazottja a 2105-ös "kocka" Lada. Az alaptípusból fejlesztették ki, így alapjában nem változott. Viszont szériában járt hozzá a két első fejtámla és a fékrásegítő ill. nagyobbak lettek az első és hátsó lámpák. A motortérben viszont több fejlesztést végeztek az orosz mérnökök: az eddigi láncos vezérműhajtást fogasszíjra cserélték, változtattak a dugattyúkon (a fogasszíj szakadásakor nem törték el a szelepeket) ill. beépítették az ún. Ózon karburátort. A típus olyannyira jól sikerült, hogy még Nyugat-Európába is exportálták Lada Riva néven.

Szöglet itt...

A 2105-ös jellegzetessége az igazi kockaforma. Bárhonnan nézzük is, nem találunk rajta egy görbe ívet. Ez ugyan nincs jó hatással a légellenállásra, ezért tűnik olyan masszívnak, strapabírónak. Első ránézésre nehéz megkülönböztetni a 2107-es társától, de annak hűtőrácsa krómozott. A szögletes forma nagy előnye, hogy - a mai autókkal ellentétben - jól látható a kocsi eleje és vége.

Szöglet ott...

A kocsi belsejét is nagyrészt egyenes vonalzókkal tervezték, de itt már egy-két "játékos" elem elvegyül, hiszen a műszerek henger alakú foglalatban kaptak helyet, és a kormány is kör alakú :-). A vezetőülésből majd minden gomb jól elérhető, csak néhányukat takarja a volán ill. került nem éppen ésszerű helyre. A rádió viszont teljesen jó helyre építhető: viszonylag magasan van, majd 45 fokban döntött (ennek egy-két komolyabb szerkezet nem biztos hogy örül) helyzete megkönnyíti a kezelését. Az összeszerelés minősége azért hagy kívánni valót maga után, hiszen itt-ott zörög, lötyög a műanyag, de ez egy komolyabb autónál is előfordul 12 éves korában. Szokni kell a bal oldali indítást, de aki már használt Ladát, nem okozhat gondot.

Az ülések viszonylag kényelmesek, jól beállíthatók. A kocsi hosszából ítélve a hátsó sorban lehetne nagyobb hely, de erről a viszonylag kis tengelytáv (2424 mm) tehet. Csomagtartója a maga 385 literével ma már nem lenne kategóriaelső, de tervezésekor még igen jónak számított.

Technika

A 2105-öst egy 1294 köbcentis, karburátoros, 70 lóerős motor hajtja. Teljesítménye alapjában véve nem nevezhető kevésnek, hiszen a "Mi autónk" szintén 1,3-asa 68 pacit mozgósít. De míg a Suzuki alig 800 kg, addig a Lada 995 kg-ot nyom. Ez érezhető a gyorsuláson, dinamikán is, hiszen a százas sprinthez 18 másodpercre van szükség. Ez még nem is lenne nagy gond, de a fogyasztásra is rossz hatással van a súlytöbblet, hiszen a gyári adatok szerint 90km/h-nál 7,3 litert, míg városban 10 liter fölött eszik 100 kilométeren.

A futómű elég stabil, de aki még nem vezetett orrnehéz, hátsókerék-hajtású autót, annak meglepetéseket okozhat. Váltójának legnagyobb hiányossága, hogy 4 sebességes, így nemcsak a fogyasztást növeli, hanem a zajkomfortra is rossz hatással van. Másik probléma a túl hosszú kar, ami kissé kényelmetlenné teszi a sebességváltást. Egyébiránt a fokozatokat könnyen veszi, csak kissé lötyögős. Az elöl tárcsa, hátul dobfékes rendszer jól végzi dolgát és még használata sem fárasztó, hiszen már rásegítést is építettek az autóba.

Szerviz

A Ladák, néhány általános hibától eltekintve, strapabíró konstrukciók. Elsősorban a rozsda a fő ellenség, hiszen a gyár nem nagyon alkalmazott korrózióvédelmet. A kocka Ladák első - hátsó sárvédői és a küszöbök hajlamosak rozsdásodásra. A sárvédők védelméről utólag beszerelhető műanyag doblemezzel gondoskodhatunk, ami 5000 forint alatti kiadást jelent. Motorja tartós konstrukció, bár kissé iszákos. Az elektromos csatlakozások könnyen oxidálódnak (biztosítékoknál, hátsó lámpánál).

A tulajdonos véleménye

Fél évvel ezelőtt vásároltam az autót. 1990-es gyártású, de ennek ellenére csak 66000 km van benne és igen megkímélt állapotban jutottam hozzá. Tetszik benne a könnyű javíthatóság (akár otthon is megbütykölök ezt-azt), ill. a nagy csomagtér. Fogyasztása nem a legkevesebb, de Ladás viszonylatban az átlag 8 liter jónak nevezhető. Hosszabb távon ez 7,3-ra szorítható. A korrózió viszont nagy ellenség, de odafigyeléssel korrigálható. Zavar, hogy csak 4 sebességes a váltó és emiatt kissé zajos a motor.

A Lada ideális lehet nagycsaládosoknak, akiknek nem a nagy sebesség számít. A tesztelt modell ára 350000.- forint körül alakul, de ritka az ilyen jó állapotú autó. Átlagára 200.000 és 300.000 forint között alakul.

 

 
Lényeg ami lényeg . . .

"Az úton társak vagyunk"

 
Cars
 
Adatok

Fogyasztás

Skoda 120 L: Fogyasztás (országút/város): 6,4 / 9,7 l/100 km

Skoda Favorit: (vegyes) 7l / 100km

 
Látogatottság
Indulás: 2005-02-08
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
What time is it?
 
Társoldal
 
------------Az Autó----------
 
------------This is :)---------
 
-=Szavazz=-
Véleményetek
Mit hiányoltok az oldalról?

Skodás Képeket
Ladás Képeket
Motoros Képeket
Bármi joo kép jöhetne
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?